Saturday, November 12, 2011

Insaf

Sedih dan masih tak percaya yang dia pergi dulu. Insan yang aku maksudkan ialah teman rapat aku. Arwah memang seorang yang bijak,ceria dan agak gila2 orangnya. Kali terakhir aku jumpa dia masa raya tahun lepas(2010). Time tu dia tak dapat balik raya kerana kena bertugas. Alang-alang kampung aku gak kat sitiawan, aku pun pi la melawat dia kat tempat keja dia. Dekat setahun tak jumpa, perangai dia gila-gila selamba macam dulu jugak. Walopun dia ada pangkat, tapi dia langsung tak sombong.

Sudah menjadi fitrah manusia, setiap yang hidup pasti akan merasai mati. Mati tidak mengenal masa, umur, pangkat dan apa pun, bila sudah sampai waktunya kita dijemput. Aku pun tidak tahu bila masanya aku akan tiba. Walauapaun, yang penting kita berada dalam keadaan sedia.

No comments: