Saturday, November 12, 2011

Aku mahu lari

Bolehkah aku lari sekuat-kuatnya sehingga aku merasa puas? Tapi bagaimana jika aku tidak mampu berlari dan berhenti di tengah jalan? aku pasti tak berjaya jika tiada azam yang kuat. Tapi, azam yang kuat tidak guna juga jika tiada usaha. Pokok pun pasti mati jika ia tidak berusaha mendapatkan cahaya walaupun diselindungi dengan pokok-pokok yang lebih besar. Pasti kamu tertanya-tanya apa yang aku merepek malam-malam buta ni. Ok lah, sebenarnya aku ambik bahagian dalam larian marathon di Jambatan Pulau-Pinang ahad ni. Jarak marathon ialah 21km. Ya 21km..aku cabar diri aku masuk jarak tu. Ok lah dari 42km yang lagi la aku tak tercapai. Jadi aku pilih yang sedang-sedang saja. Jika aku lari 20 pusingan stadium keladi setiap hari mungkin aku yakin, tapi aku tak. Tiada masa kerana kerja normal dicampur hujan yang melanda semenanjung malaysia secara kerap membataskan aku. Sudah lah malas bertambah malas jadinya. Haish~_~!!

No comments: