Thursday, September 24, 2009

Berenang


Semua orang ada hobikan? bagi aku hobi adalah benda yang paling penting aku buat tiap2 minggu..hobi aku ialah berenang..Perh, kalo tak buat ni mau menggiggil jadi aku..hehe.
Ok, mari kite citer sikit pasal berenang ni..Ok first sekali sebab apa aku suka berenang ni ialah sebab berenang ni amat berguna bila kita dalam kecemasan..kita pun taukan bahaya ni datang dari mcm2 sudut..antaranya bahaya lemas dalam air yg dalam..sbb tu kita kena lengkapkan diri kita dengan kemahiran berenang ni untuk menyelamatkan nyawa anda..haha,jangan tau buat CPR je..ok, yang kedua sbb apa aku suka berenang..mesti la sbb bernenang ni menyihatkan badan. Doktor kata berenang dapat mengelakkan obesiti dan penyakit athma..ha lagi,berenang tak mencederakan badan..lain la kalau kita berenang di tempat ternakan buaya ye..uhuhu...ok, yg ketiga pulak..haa,yg ni aku paling suka..berenang ni "jimat kos".hehe sesuai la ngan nasib aku yg bujang dan masih belajar lagi..duit mmg x byk sgt..so, elok la aku berenang je..takat coronation pool kt tempat aku RM 2 je..pastu mandi la sampai kecut pun..huhu..tp jgn lupa pakaian renang ye..kalo tak nanti tak dapat masuk pulak..uhuhu..yg keempat empat ni best..dgn berenang je anda dapat membesarkan muscle2 bdn anda yg lembut dan beralun tu..hehe,huish..sapa tak nak badan cantik?berenang 20 minit 3 x seminggu, kawal makan..dah jangan terkejut kalo orang melihat anda sampai dia excident..yang ke lima..sbb berenang byk kelebihan ni adalah satu dari sunnah Rasulullah selain memanah & berkuda tau..yg ke 6 sbb bila dah pandai berenang tu ha...baru la leh wat sukan2 yg ekstrem mcm berkayak ke,diving ke, skuba..yang ke 7 sbb peratus air berbanding darat ialah 70%..jadi dengan kemahiran berenang ni dapat la kita berinteraksi dengan cara yg lebih bermakna lagi.. jadi, tunggu apa lagi..jom ikut aku berenang:)

No comments: